Veel mensen – vooral mannen – duiken de sportschool in om grote biceps te kweken en een blokjesbuik te krijgen. Helaas geven veel van hun het ook weer op na een paar maanden als resultaat uitblijft.

Toch is het niet nodig om je voornemens meteen op zij te zetten. Iedereen is in staat om spiermassa op te bouwen, als je maar net weet hoe het moet. Als jij je uit de naad werkt in de sportschool, maar niet vooruitkomt omdat je rond hetzelfde gewicht blijft hangen, zonder spiermassa te hebben opgebouwd, dan klopt er waarschijnlijk iets niet aan je schema’s.

Maar misschien is de oplossing wel een stuk makkelijker dan gedacht. Twee heren die een product op de markt hebben gebracht over alles wat met spieropbouw te maken heeft zijn Henry en Rinus van de Droog Trainen Academie. Hun product heb ik onder de loep genomen en in deze review kom je er achter of het spiermassa protocol iets voor jou is!

Wat is het Spiermassa Protocol voor Mannen?

Het spiermassa protocol is een uitgebreid pakket waarin je leert hoe je effectief spiermassa opbouwt, althans dit beweren Henry en Rinus. De basis principes bestaan uit: hard- en vooral slim trainen, de juiste voeding consumeren en het is goed volgbaar voor iedereen, ongeacht je leeftijd on niveau.

Voordat ik dieper in ga op de inhoud, wil ik allereerst nog even vermelden dat los van het feit dat Henry en Rinus al hun kennis en ervaring delen, zij eerst alles zelf zijn gaan ervaren zodat ze precies weten wat WEL en NIET werkt. Naast wetenschappelijke informatie refereren ze dus ook vaak naar de dingen die zij hebben meegemaakt op gebied van voeding en krachttraining. Uiteindelijk komt dit de kwaliteit van het protocol alleen maar ten goede.

Wie hebben het Spiermassa Protocol ontwikkeld?

Zoals eerder vermeld zijn dit Henry en Rinus van de Droog Trainen Academie. Twee vrienden die elkaar in 2010 hebben leren kennen. Beide werkte ze voor een specialistische dienst bij de politie, een hele uitdagende baan, maar toch wilde ze beide meer (en vooral meer vrijheid). Nadat ze zich maanden hadden verdiept in internet marketing bouwde ze later samen aan hun gezamenlijke passie: sport en fysieke fitheid.

Toen kwam Henry met het idee om een website op te zetten over krachttraining en voeding waarbij de nadruk ligt op het bouwen van je droomlichaam. Droogtrainenacademie.nl was een feit. Inmiddels hebben ze vele uren geïnvesteerd in zelfontwikkeling. Ontwikkeling op gebied van (kracht)training, voeding en een gezonde levensstijl. Daarnaast hebben Henry en Rinus diverse opleidingen gevolgd over bodybuilding, zowel in het binnen- als buitenland.

De heren van de Droog Trainen Academie hebben diverse succesvolle programma’s ontwikkeld en al honderden mannen en vrouwen geholpen met het bereiken van hun doelen. Ze hebben veel volgers op Facebook die ze dagelijks voorzien van nieuwe content. Ook plaatsen ze regelmatig video tutorials over hoe je bepaalde oefeningen uitvoert. Op hun Youtube kanaal kon ik echter maar een paar video’s vinden en hebben ze relatief weinig volgers. Wellicht dat ze hier in de toekomst nog mee aan de slag gaan aangezien dit een geschikt platform is om hun expertise te delen.

Henry en Rinus van de Droog Trainen Academie

Zijn Henry en Rinus betrouwbaar?

Hier kan ik kort over zijn. Ja, Henry en Rinus zijn betrouwbaar. De Droog Trainen Academie bestaat al sinds 2013 en beide heren zijn al lange tijd betrouwbare coaches. Ik begrijp als je wat vragen hebt voordat je een product online besteld en daarom is het ook goed om op onderzoek uit te gaan zodat je niet voor rare verrassingen komt te staan.

Je kunt trouwens ook de recensies, beoordelingen en reacties op de website van Henry en Rinus bekijken, dan zul je al snel zien dat er genoeg mannen zijn die goede resultaten hebben behaald. Mijn ervaring is dat de auteurs van het spiermassa protocol te vertrouwen zijn en wel om de volgende redenen:

  • Henry en Rinus weten waar zij over praten en zijn geen onbekenden in de fitness branche. Ze hebben beide veel tijd en energie geïnvesteerd in het volgen van diverse opleidingen. Die kennis brengen zij over via hun website en social media kanalen. Dingen die worden benoemd worden goed onderbouwd en daarnaast duidelijk uitgelegd voor als je nog niet zo bekend bent met het opbouwen van spiermassa.
  • Alle bedrijfsgegevens worden netjes vermeld op de website, zoals contactinformatie, adres, e-mail en kvk-nummer. Wanneer je een vraag hebt en een mail stuurt, kan je binnen een dag antwoord terug verwachten. Zeer transparant! Dit laat zien dat ze aandacht besteden aan hun klanten.
  • Hun programma’s hebben al honderden mannen en vrouwen geholpen om hun doelen te behalen en fysiek te veranderen. Enkele succesverhalen van ‘echte’ mensen vind je op de website en hun Facebook pagina. Uiteraard zijn er ook wel wat negatieve recensies, maar de vraag is of dit aan de persoon zelf is te wijden of dat het aan de kwaliteit ligt van de programma’s. Ik neig naar het eerste…
  • De heren hebben eind 2018 besloten om volledig voor de Droog Train Academie te gaan en hebben hun baan op gezegd. Vervolgens zijn ze 6 maanden naar Thailand gegaan om het DTA uit te bouwen tot het meest praktische en resultaatgerichte platform van Nederland en België.

Wanneer ga je hiermee aan de slag?

Om serieus spiermassa op te bouwen is het van belang dat je begin situatie goed is. Het hangt namelijk volledig van jouw persoonlijke doelen af of het verstandig is om momenteel met het spiermassa protocol aan de slag te gaan.

Het protocol is bedoeld voor:

  • alle mannen met te weinig spiermassa.
  • beginnende krachtsporters die minimaal 3 keer per week kunnen trainen.
  • mannen die geen ervaring hebben met krachttraining en een vetpercentage hebben onder de 20%.
  • gedisciplineerde en gemotiveerde mannen
  • mannen met ervaring op gebied van fitness en krachttraining en die graag meer spiermassa willen.
  • als je bereid bent om de beste versie van jezelf te worden.

Het protocol is niet geschikt voor:

Belangrijk: om spiermassa op te bouwen dien je een calorie overschot te creëren. Voor mannen kan dit het beste liggen rond de 250 calorieën. Voor vrouwen rond de 125 calorieën. Hoe je het ook wendt of keert, zodra je spiermassa opbouwt ga je ook wat vet aankomen. Daarom is het van belang dat je je begin situatie goed in kaart brengt. Hoe je zoveel mogelijk spiermassa opbouwt met zo min mogelijk vetmassa leer je in het Spiermassa Protocol.

Heb je al voldoende spiermassa, maar ook te veel vet of ben je nieuw met krachttraining en is je vetpercentage te hoog? Dan is het verstandig om eerst eerst je vetpercentage te verlagen. Hoe je dit doet lees je in dit artikel >>

Inhoud van het Spiermassa Protocol

Het spiermassa protocol bestaat uit PDF en Excel bestanden die jou kennis geven over voeding en trainen en wat jij allemaal nodig hebt om op de juiste manier spiermassa en kracht op te bouwen. Met deze informatie ben je in staat om een compleet voedingspatroon voor je zelf te maken die specifiek op jouw lichaam gericht is.

De informatie uit het Spiermassa Protocol is tijdloos en kan altijd worden toegepast.

Voordeel is dat al deze informatie tijdloos is en op elk moment toepasbaar. Als je niet direct kunt beginnen is dit geen probleem. De inhoud van dit product kan ten allen tijde worden toegepast. Het protocol bestaat uit 4 onderdelen:

Theorie E-book

Henry en Rinus hebben 10.000+ uren gestopt om alles te leren over krachttraining, voeding en bodybuilding. Deze theorie, in combinatie met hun jarenlange ervaring delen ze in dit theorie e-book. Hierin vind je alle informatie over voeding, training, supps en lifestyle. Informatie en kennis dat jij in huis haalt om maximaal spiermassa op te kunnen bouwen.

Daarnaast is er extra uitleg voor krachtsporters die ‘van nature’ moeite hebben om spiermassa aan te komen. De zogenoemde ectomorph lichaamstype. Een snelle stofwisseling is hier meestal de reden voor waardoor je als ectomorph vaak kunt eten wat je wilt. Herken jij je hierin? Dan is dit extra waardevol voor jou! Alvast een tip: probeer cardio te beperken. Hierdoor kun je sneller (spier)massa opbouwen.

Praktijk E-book

Nu je de basisprincipes kent wordt het tijd om het in de praktijk toe te passen. In dit stappenplan leer je stap-voor-stap hoe je moet eten, trainen en hoe je consistent te werk gaat. Het aantal calorieën dat je neemt op trainingsdagen- en rustdagen verschilt uiteraard. Alles over hoe je dit toepast in je eigen schema’s leer je in dit praktijk plan.

Ontvang je een compleet voedingsschema? Nee. De reden is dat een voedingsschema voor iedereen anders is. Niet alleen de calorieën en macronutriënten verschillen per persoon, maar een voedingsplan is beter vol te houden wanneer je producten eet die jij lekker vind. Daarentegen krijg je uitgebreide informatie zodat jij zelf in staat bent om altijd een geschikt voedingsschema voor jezelf te maken. Henry en Rinus zijn van mening dat je op deze manier veel meer leert.

Trainingsschema’s voor 3, 4 en 5 dagen per week

Naast een goed voedingsplan heb je trainingsschema’s nodig die volledig gericht zijn op het opbouwen van spiermassa. Deze schema’s zijn door Henry en Rinus persoonlijk geschreven en zijn voor de duur van 12 weken. Ook als je net begint met krachttraining zijn deze schema’s geschikt voor je. Het aantal sets en herhalingen staat duidelijk aangegeven per oefening.

Als voorbeeld de squat: In het schema staan 3 sets en 6-10 herhalingen. Dat betekent dat je een gewicht kiest waarmee je binnen die 3 sets minimaal 6 en maximaal 10 herhalingen correct kunt uitvoeren (zonder te veel compensaties). Red je bij de 3e set nog maar 4 herhalingen, dan is het gewicht dus voorlopig iets te zwaar en dien je het gewicht te verlagen. Red je met gemak 10 herhalingen alle sets, dan kan je het gewicht wat verhogen.

Maar na 12 weken houdt het natuurlijk niet op. Je krijgt genoeg informatie, tips en tools mee om zelf daarna aan de slag te gaan met je schema’s. Variatie in training is namelijk belangrijk om progressie te blijven boeken. Het is aan te raden om de trainingsschema’s nauwkeurig te volgen en na 12 weken je schema’s aan te passen.

Lees hier hoe je zelf een trainingsschema maakt met behulp van een doelgericht stappenplan.

Macrocalculator in Excel

Met de macrocalculator bereken jij in no-time alle startwaarden voor jouw persoonlijke voedingsplan. Het uitrekenen van de benodigde eiwitten, koolhydraten en vetten is voor veel mensen een reden om het niet zo serieus te nemen. En dat is zonde, want juist met voeding valt veel winst te behalen. Met deze macrocalculator heb je jouw calorieën en macronutriëntenverdeling duidelijk weergegeven, waardoor je precies weet wat je binnen krijgt.

Wat ontvang je precies na betaling?

Na aankoop ontvang je een email met inloggegevens in je mailbox. Hiermee kan je inloggen op de website (droogtrainenacademie.nl) en het spiermassa protocol downloaden. Je download de digitale producten in PDF of Excel formaat. Dit betekent dat je het op allerlei verschillende devices kunt bekijken, zoals smartphone, tablet of laptop.

Naast de twee e-books over theorie en het praktijkplan, ontvang je het 12 weeks trainingsschema voor in de gym (3, 4 en 5 dagen per week). Daarnaast ontvang je de macronutriëntencalculator en het e-book “objectief progressie meten”. 

Belangrijk: je krijgt geen personal coaching bij het spiermassa protocol. Het protocol is zo geschreven dat iedereen er zelf mee aan de slag kan en dus resultaat kan boeken. Heb je wel behoefte aan de nodige support, dan heb je de mogelijkheid om toegang te krijgen tot de Facebook groep. Dit is een besloten groep waar gemotiveerde en gedreven mensen in zitten die dagelijks alles met elkaar delen over voeding, krachttraining en lifestyle. Ook kan je in deze groep vragen stellen aan de coaches, en de overige groepsleden.

Hoe zit het met de prijs van het Spiermassa Protocol?

Voor het complete protocol betaal je slechts €47. Persoonlijk vind ik dit weinig als je bekijkt wat je er allemaal voor terug krijgt. Tegenwoordig geven we veel geld uit aan kleding, gadgets, etentjes, etc. Wanneer je alleen al kijkt naar de prijs van een sportschool abonnement, dan weet je dat je dit bedrag er in 1 á 2 maanden weer uit hebt (personal training betaal je overigens nog veel meer) . Dit bedrag van €47,- is een eenmalige investering, waarmee je jouw doelen kunt behalen.

Het mooie is dat je met dit protocol over alle kennis kunt beschikken om effectief spiermassa op te bouwen. Dus hoeveel heb jij over om je gezondheid te verbeteren, om fysiek te veranderen en om jouw droomlichaam te krijgen?

Heb je de juiste instelling en ben je gemotiveerd? Dan is het spiermassa protocol zeer geschikt voor jou en ga jij zeker weten echte resultaten behalen.

Als je beschikt over een gezonde portie doorzettingsvermogen en als je bereid bent om te veranderen, dan is dit protocol geschikt voor jou! Doe je dit niet en laat je alles bij het oude, dan blijft het zoals het is. Twijfel je of je de motivatie wel hebt? Koop dit protocol dan niet. Heb je wel de juiste instelling, dan ga je met dit protocol serieuze resultaten behalen. Uiteraard zolang je de informatie uit het spiermassa protocol toepast.

Spiermassa Protocol voor mannen bestellen

Hopelijk heb je na het lezen van deze review over het spiermassa protocol een goed beeld gekregen van de inhoud van het product, de auteurs en wat je precies kunt verwachten. Het protocol is dus een digitaal product in de vorm van e-books en overige bestanden. Hiermee leer je alles over voeding en training waar je vandaag al mee aan de slag kunt.

Natuurlijk krijg je ook bij dit product een niet-goed-geld-terug garantie. Je hebt 30 dagen de tijd om dit producten uit te proberen, kosteloos. Bevalt het niet? Dan vraag je gewoon je geld terug zonder poespas. Je loopt dus geen enkel risico!

Denk er alleen nog wel aan dat er nooit een perfect moment zal zijn om te beginnen. Vandaag beginnen is altijd het beste! Via de onderstaande knop ga je direct naar de kortingspagina. Inmiddels gingen honderden mannen je al voor!

Bekijk ook eens: droog train protocol voor mannen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.